Animer - Presenter bedriften din med animasjon!

BRANDING

Ta en titt på branding-videoene vi har laget for våre kunder

Hvorfor bør du ha en Branding-video?

Folk vil samarbeide med aktører de kjenner og stoler på. Derfor er det viktig å ha en video som viser bedriftens historie og utvikling. Denne typen video vil hjelpe publikum å forstå bedriftens verdigrunnlag og målsetting. Og bli kjent med menneskene bak firmalogoen. Her er noen av fordelene ved å ha en branding-video:
Skap et mer personlig forhold til publikum
Bygg tillit til bedriften
Branding gjennom animasjons-video er overlegen andre metoder. Her er grunnen:

Multisensorisk historiefortelling

Kombinasjonen av lyd og video er en mer naturlig måte å fortelle en historie enn et stillestående bilde eller tekst. Det er en ekstremt effektiv måte å formidle en historie på. Du har mange forskjellige virkemidler til din disposisjon: musikk, lydeffekter og det visuelle aspektet. Nettsteder kan dra nytte av video, og bør dra nytte av video, fordi dagens forbrukere i så stor grad er video-forbrukere. De er så vant til å klikke seg gjennom Netflix og YouTube for å søke informasjon. Video har blitt helt uunnværlig i utdanning, og er det beste verktøyet for å få gjennom et poeng hos seeren.

Hvordan virker branding-videoene?

Det finnes mange måter å illustrere en animasjonsvideo på, og det finnes en “strek” for enhver merkevare. Utfordringen ligger i å finne stilen som fungerer best for din unike merkevare. Hvilken stil du bør velge avhenger av hva du ønsker å oppnå. Skal filmen brukes til opplæring? Informasjon? Eller dreier det seg om markedsføring av et produkt eller en tjeneste?

Ved å stille disse spørsmålene kan stilvalget bli litt enklere, når man ser det i sammenheng med hvordan historien skal fortelles.
Engasjement
Når publikummet ditt har sett videoen, er det neste steget å skape en toveis interaksjon. Når det gjelder å skape engasjement, er det alltid smart å vise at virksomheten din er åpen og inviterende. La oss si at du lager en mini-dokumentar eller en case-study der man ser noen som bruker et produkt, eller vi får bli med på innsiden i din bedrift. Del disse historiene med publikum, slik at du gir dem tilgang til å se hvem dere virkelig er og hva dere ønsker å oppnå, uten å gjemme deg bak glansbilder og floskler. Åpenbare floskler og glansbilder skaper ikke engasjement.

Det gjelder å framstå som ekte. Når en video er glatt og overfladisk, skader man forbindelsen med publikum. De aller færreste kan relatere til en virksomhet som prøve å fremstå som feilfri. Å late som noe er perfekt, er mindre effektivt enn å være ærlig i kommunikasjonen. Viser man sårbarhet og ærlighet gir man kundene muligheten til å faktisk engasjere seg med dere og det dere gjør.
Multisensorisk historiefortelling tilbyr et bredt spekter av teknikker for å nå publikum og fortelle historier som engasjerer. Derfor er animasjonsvideo det mest effektive mediet for å fortelle din historie.

KONTAKT OSS FOR EN UFORPLIKTENDE PRAT!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.